Sponsorpaket

SPONSRA UDDEVALLA RIDKLUBB

Vill du stödja vår ideella förening och samtidigt nå nya kunder?

En viktig del för vår förening är sponsring från såväl privatpersoner som företag, då vi genom detta har möjlighet att utveckla vår verksamhet samt att förverkliga våra mål och visioner.

Uddevalla Ridklubb är en ideell förening som aktivt jobbar för att ge barn, ungdomar och vuxna en innehållsrik och meningsfull fritid. Föreningen har bedrivit verksamhet inom ridsporten sedan 1947 vilket gör den till Bohusläns äldsta ridklubb. Vår viktigaste målsättning är att ge kommunens ungdomar en aktiv fritidssysselsättning på en plats med en idrottslig och social gemenskap. Uddevalla Ridklubb verkar för en god kamratanda och genom vår ungdomsverksamhet vill vi främja aktiviteter både till häst och utan i en sund och drogfri miljö. I det långa loppet handlar det om en verksamhet med stora sociala värden där unga lär sig att ta ansvar. Omtanken och vården av hästarna ger en extra dimension som inte finns i annan idrottsverksamhet.

I dagsläget bedriver vi en mindre ridskoleverksamhet som ständigt håller på att utvecklas. Vårt mål är att utöka verksamheten för att kunna erbjuda fler möjligheten att ta del av denna fantastiska idrott där alla tävlar på samma villkor, oavsett ålder, kön eller bakgrund.

Vill du eller ditt företag vara med och sponsra vårt arbete finns många olika alternativ och ni kommer att synas för våra ridelever, deras föräldrar och övriga besökande på vår anläggning. Det finns också möjlighet att synas på vår hemsida och våra sociala medier där ni når ut till ännu fler. Ditt stöd är viktigt, litet som stort, från företag eller privatperson, allt är välkommet!

Sponsorpaket:

FÖRETAG:

Sponsrar ni mellan 1000-5000 kr så blir företagets logotyp tydligt exponerad på vår hemsida samt på vår sponsorvägg i stallet.

Vid en sponsring med en summa större än 5000 kr har vi dessutom två olika skyltpaket:

• Stor skylt uppsatt i ridhuset när du sponsrar med 10000 kr och uppåt. Företagets logga kommer även vara tydligt exponerad på vår hemsida samt på vår sponsorvägg i stallet.
  • Liten skylt uppsatt i stallet när du sponsrar med 5000-10000 kr. Företagets logga kommer även vara tydligt exponerad på vår hemsida samt på vår sponsorvägg i stallet.

I skyltpaketen tillkommer tillverkning av skylten första året. Detta kan ni göra själva eller så hjälper vi till och fakturerar sedan kostnaden. Sponsoravtalet gäller per kalenderår om inget annat avtalas. Avtalen förlängs automatiskt om det inte sagts upp senast 30/11.

Man kan även ge bidrag till riktade ändamål t.ex:

• Inköp av häst/ponny till ridskoleverksamheten där hästen/ponnyn döps efter företagets namn. Pris enligt offert.
  • Inköp av utrustning som hjälmar, säkerhetsvästar, sadlar och annan utrustning. Pris enligt offert.
  • Inköp av hinder till hoppning som blir uppmålat och märkt med företagets logotyp. Pris enligt offert.
  • Vi tar gärna emot presentreklam etc. att användas som priser vid tävlingar där företagets namn nämns vid prisutdelning.

PRIVATPERSON:

• Som privatperson kan du sponsra med ideellt arbete genom din arbetskraft, det behövs alltid folk i våra sektioner, i cafeterian, till aktivitetsdagar, löpande reparationer m.m. Hör av dig till info@uddevallaridklubb.se för att få mer info om vad du kan göra!
  • Du kan skänka hembakat till cafeterian, priser till lotterier och tävlingar eller lämna bidrag till utrustning.
  • Du kan lämna begagnad häst- och ryttarutrustning till oss. Vi är speciellt i behov av täcken (alla storlekar och tjocklekar), läderutrustning som sadlar, träns, hjälptyglar. Även borstar, grimmor, grimskaft m.m. är uppskattat.

Som privatperson kan du också bli fodersponsor till din favorithäst på ridklubben. Som fodersponsor går ditt bidrag bland annat till kostnaderna för foder, strö, och veterinärvård till utvald häst. Ett sponsorskap gäller per kalenderår och löper vidare tills uppsägning av sponsoravtalet sker. Alla är välkomna att bli fodersponsorer!

Kostnad: 1000 kr/år

Som fodersponsor placeras ditt namn i anslutning till hästens box.

Är du intresserad av att sponsra oss mailar du info@uddevallaridklubb.se