Nyheter

NYHETER


Här kan du läsa det senaste som hänt på ridklubben samt kommande evenemang.

Försäljning av Newbody och Kakor

21-03-16


Nu är vi igång med försäljning av newbody och kakor. Har ni inte fått någon katalog går det bra att gå in via nedanstående länkar och registrera dig och dela din personliga webbshop via sociala medier eller be dig ridlärare om en katalog.


Vi har sedan tidigare sparade pengar till ungefär en halv häst, men eftersom det är roligare att rida på en häst med fyra ben ska vi nu kämpa för vårt mål: att få ihop pengar till en hel häst! Till dig som ska sälja: du har fått information på mailen och när du har din ridlektion om hur du går tillväga för börja sälja och registrera din försäljning. Till dig som vill köpa och stötta ridklubben riktar vi ett varmt tack!


Via länkarna nedan REGISTRERAR ni er som SÄLJARE och kan dela er webbshop för att få igång försäljningen.


Newbody
https://www.newbody.se/reg/TDBOCBA



Kakservice

https://kakservice.se/minasidor/GEKISU



Lycka till!


Välkomna till en ny termin

21-01-04


 

Lite påminnelser och förändringar denna termin:


Inställda lektioner kommer från denna termin endast att meddelas via mail, detta då vi i styrelsen arbetar med annat och har svårt att hinna ringa runt till alla och ställa in på vår arbetstid. Så gå in på https://idrottonline.se och se så det ligger rätt mailadress samt övriga uppgifter där och ha gärna för vana att kolla mailen innan ni åker till stallet (även skräpmailen). Har ni inget login, maila och meddela så skickar vi ett nytt inlogg. Glöm inte skriva elevens namn i mailet.


Avbokning/sjukanmälan sker endast via sms till 0793369151 senast kl. 15.00 samma dag.


Fakturering kommer denna termin endast erbjudas månadsvis, så ni som tidigare haft per termin kommer nu att få varje månad istället. Detta för att underlätta för vår kassör.


Fixardagarna ligger v 16 och v 19, exakt datum kommer senare. Depositionen för fixardagen kommer med faktura 3. För allmän info kring fixardagarna hittar du här.


Sista dag att säga upp sin plast inför höstterminen är 31:e maj och sker endast via mail till mer info finns här.


Läs igenom den info som finns i stallet gällande stallregler, brandsäkerhet etc


Årsmöte kommer hållas den 14:e februari med ett medlemsmöte efteråt. Tänk på att betala in medlemsavgiften innan mötet för rösträtt. Info om rösträtt etc finns i stadgarna som du hittar här. Mer info om mötet skickas ut längre fram. Motioner skall skriftligen vara styrelsen tillhanda senast 24:e januari.




Julshoppa via Sponsorhuset

20-12-06



Nu har Uddevalla Ridklubb tillsammans med Sponsorhuset fått en egen julkalender. I varje lucka fram till julafton finner du exklusiva erbjudanden från kända varumärken. Du kan t ex köpa populära produkter inom hemelektronik, kökstillbehör, skönhet samt presentkort och lotter. 5% av ordervärdet tillfaller Uddevalla Ridklubb. Du hittar alla luckor i Sponsorhuset Shop här:


https://shop.sponsorhuset.se/julkalender/ijnhd?hash=09e00bb7116e78a91947543dc18c68a4&club=Uddevalla Ridklubb



Sponsringsbidrag

20-11-25



Tack Thordenstiftelsen!


Uddevalla Ridklubb firar att vi fått bidrag till nytt underlag till ridhuset!

Som de flesta redan vet behövs det nytt underlag i vårt ridhus och med detta bidrag samt med försäljningsvinsten från bingolottos julkalendrar så kan vi nu påbörja det arbetet. Det kommer förhoppningsvis vara färdigt innan nästa termin drar igång.





Loppis med Ridkläder

20-11-05



Har du ridkläder eller stallkläder som du inte behöver?
Kan du tänka dig att ge bort dem till ridklubben?

 

Vi tänker starta en loppis med skänkta kläder att ha i stallet där pengarna kommer att gå till ridklubben.

 

Kläderna ska vara hela och rena.

OBS! Inga ridhjälmar (av säkerhetsskäl).

 

Lämna kläderna i lådan vid klädställningen i klubbrummet.


Tack!

Försäljning av Bingolottos Julkalender

20-10-12



Nu är det snart dags att sälja Bingolottos julkalender där man kan vinna upp till 1 miljon direkt på skrapet! Kalendern kostar 100kr/lott och ger hela 50kr/lott i förtjänst till föreningen. Vi fortsätter samla pengar till vårt hästköpskonto samt till inköp av andra saker som våra hästar behöver för att må bra.

Kalendrarna kommer delas ut under v 43 och varje ridande elev kommer få 5 lotter var att sälja. 


Passa på att sondera terrängen redan nu och boka fler lotter så ni kan vara med i vår säljartävling där den elev som säljer flest lotter vinner en privatlektion! Tävlingen gäller alla elever, både ung som mogen. 😉


Hör av er om ni vill boka fler lotter redan nu!

 

Lycka till!



Försäljning av Newbody och Kakor

20-08-10



Nästa vecka (v 34) när ridningen drar igång igen kommer vi dela ut kataloger för försäljning av newbody och kakor. Vinsten kommer främst gå till att köpa in fler hästar så vi behöver in så mycket pengar som möjligt! 

Men ni kan redan nu ta del av länkarna där ni REGISTRERAR er som SÄLJARE och kan dela er webbshop för att få igång försäljningen. 


Newbody
https://www.newbody.se/reg/TCQBEKT


Kakservice
https://kakservice.se/minasidor/GYTEVA


Lycka till!


Viktig info inför terminsstarten hösten 2020

20-08-06



Uddevalla ridklubb är en ideell förening och behöver därför hjälp av både medlemmar och sponsorer för att få in pengar till klubben. Detta för att kunna hålla en hög standard till så låg kostnad som möjligt för våra medlemmar. Varje termin får därför medlemmarna hjälpa till med försäljning av ex newbody, kakor, bingolotter etc. Det är även därför vi anordnar fixar- och familjedagar och andra trevliga aktiviteter.


Nytt för höstterminen gällande fixardagen är att vi kommer ha två st fixardagar istället för en, detta för att alla skall kunna planera in en av dagarna som passar. Vi kommer även ta ut en depositionsavgift på 500kr/elev (eller familj om det är mer än en i familjen som rider) vilken man får tillbaka om man varit med på en fixardag. Depositionsavgiften läggs på första fakturan. Beslut om depositionsavgift för fixardagen är för att få en bättre uppslutning på fixardagarna så att vår personal ska kunna ägna sig så mycket som möjligt åt hästarnas välfärd och för att eleverna ska få ut så mycket som möjligt av sin vistelse i stallet istället för att personalen ska lägga sin arbetstid på sådant som tar tid från hästar och elever.


Vi vill även redan nu flagga för att vi kommer ha ett extrainsatt årsmöte den 11/10 kl. 11.00 då vi bl.a behöver uppdatera våra stadgar utifrån Svenska Ridsportförbundets standard. Mer info och formell kallelse kommer längre fram.


Påminnelse gällande kommande tid för uppsägning av sin plats inför vårterminen 2021 är senast den 30/11 via mail; nya.uddevallaridklubb@hotmail.com . Om uppsägning inte sker innan detta datum förbinder man sig till ytterligare en termin och får betala för den oavsett om man kommer eller inte. Detta kan verka hårt men att bedriva ridskoleverksamhet kräver mycket planering kring hästar och personal så framförhållning är ett måste för att verksamheten ska fungera.

 

Med vänlig hälsning

Styrelsen, Uddevalla Ridklubb




Förändringar i höstens ridskolegrupper

20-07-15


Hoppas att ni har en trevlig sommar och får njuta av lite ledighet!


Här på ridklubben sitter vi just nu och planerar höstterminen och ser att vi kommer behöver flytta runt grupperna lite för att få plats med fler elever och för att det ska passa vår personal. Alla grupper på måndagar och torsdagar kommer att byta tid (max 30 min tidigare/senare), tiderna kommer att stå med på första fakturan. De grupper som påverkas mest är fredags-och lördagslektionerna som vi kommer att behöva byta dag på. Vi har skickat ut mail till vårdnadshavare av de elever som påverkas av byte av dag. Om du har en elev som rider på fredagar eller lördagar och inte fått det infomailet ber vi er att maila oss på uddevallaridklubb@hotmail.com så bifogar vi informationen som svar. Vissa vårdnadshavare har angett fel mailadress eller så kan vårt mail ha hamnat i skräpposten.


Vi önskar er alla en fortsatt trevlig sommar så ses vi v.34 när höstterminen drar igång!



Inställt ridläger för personer med funktionsvariationer

20-06-01



Tyvärr måste vi meddela att vi blir tvungna att ställa in våra läger för personer med funktionsvariationer i år då det under rådande situation gällande Covid 19-pandemi inte går att genomföra läger med övernattning ur smittorisksynpunkt. Vi har försökt jobba på att hitta en lösning men inte lyckats.


Givetvis kommer vår fantastiska personal finnas på plats dagtid som vanligt dessa veckor om man ändå vill komma upp till stallet och hälsa på och umgås med hästarna. Det kommer även finnas möjlighet att boka in sig på andra aktiviteter med våra hästar. Mer info om vad, när och kostnad kommer inom kort.


Hoppas vi ses i stallet i sommar!

 

Mvh Styrelsen, Uddevalla Ridklubb





Kryddförsäljning

20-05-28



Nu drar vi igång terminens sista försäljning och vad passar väl bättre, nu när grillsäsongen är igång, än kryddor, både klassiska eller kanske några nya smaker. Samtliga paket kostar mellan 100-120kr/st och 45kr går direkt till klubben. För att se vilka produkter som finns gå in här: https://www.klasspengar.se/produkter


Till er som säljer är här en länk där ni registrerar er för att lättare kunna skicka in er beställning.

https://www.klasspengar.se/ny-användare?campaignKey=f1c7bcf34c55c04903522055ae22aa75


Tack för er hjälp!




Nu har Sponsorhuset helt fantastiska nya samarbeten!

2020-05-24


Du kan köpa presentkort från McDonalds, Zalando, Voi, NetOnNet, Granngården och Elgiganten. 5% av ordervärdet går alltid till Uddevalla Ridklubb.


Köp ett presentkort till dig själv när du ändå ska handla, eller ge bort det till dina bekanta!


Här har Sponsorhuset samlat de senaste butikerna som de samarbetar med:

https://www.sponsorhuset.se/uddevallaridklubb/rea-kampanjer


Tack för ditt stöd!

Fixar- och familjedag

2020-04-12

Den regniga hösten och vintern har haft stor åverkan på markerna så vi behöver alla hjälpas åt!

Söndagen den 12/4 (påskdagen) kl. 10.00, kommer vi ha en fixar- och familjedag för att fixa i ordning på anläggningen men även tid för lite samkväm. Anmäl gärna i förväg vad ni kan tänka er att hjälpa till med enligt nedan.
Caféet kommer vara öppet och grillen igång så man kan köpa korv med bröd, våfflor eller annat gott. Även ungdomssektionen kommer hålla aktiviteter för barnen, så som ponnyridning, tipspromenad och äggjakt.


Några av de saker som behöver fixas med är:
• Se över sommarhagarna – ta gärna med spett, slägga hylsnyckelsats, och andra lämpliga verktyg
• Röja runt travbanan – ta gärna med motorsåg, såg, yxa, sekatör (både stor och liten)
• Röja och snygga till runt anläggningen – ta gärna med trimmer, krattor, spadar eller andra lämpliga verktyg

Ta med er familj och vänner och kom till oss för en trivsam fixar- och familjedag.
Anmäl gärna ert deltagande via evenemanget på Uddevalla ridklubbs Facebooksida.


OBS! Vi följer Folkhäksomyndighetens rekommendationer gällande folksamlingar då vi kommer vara utspridda i mindre grupper utomhus med olika aktiviteter och arbetsuppgifter. 



Väl mött!
//Styrelsen

Ideell hjälp i Coronatider

2020-04-06

Nu i veckan har vi haft hjälp av personal från Premier bemanning som erbjudit sina tjänster till olika idrottsföreningar. Hos oss fick de bära badkar, hjälpa till att röja samt att de började se över sommarhagarna inför betessläpp.


Vi på Uddevalla ridklubb tackar Premier så mycket för hjälpen vi fick!

Kakförsäljning

2020-03-22

Nu är vi i full gång med att sälja kakor, godis och annat gott för att samla in pengar till klubben. Burkarna kostar 50kr/st och 18-21kr/burk går till klubben. Har ni inte fått någon säljlapp eller helt enkelt vill stödja våran klubb, klicka in på länken nedan och lägg din beställning.



https://www.kakservice.se/Shop/Emma-Engblom/32936663

Coronaviruset

2020-03-14


Med anledning av händelseutvecklingen för COVID-19 (Coronaviruset) vill vi förtydliga att Uddevalla Ridklubb kommer i nuläget inte att stänga ner någon verksamhet MEN vi ber er att tänka på några saker:

 

  • Tvätta händerna med tvål och vatten när ni kommer till stallet innan hantering av material eller hästar samt efter toabesök.
  • Stanna hemma om du är sjuk, hostig eller snuvig för att undvika att smitta andra.

 

Vi följer utvecklingen och Folkhälsomyndighetens råd och rekommendationer och uppdaterar här om det skulle bli någon förändring gällande ridskoleverksamheten.

 

Mvh Styrelsen Uddevalla Ridklubb

 

Medlemsmöte 15 december

2018-11-21

Den 15 december bjuder vi in alla våra medlemmar, stora och små, till medlemsmöte och lussefika. Vi samlas i cafeterian kl. 13.30. Vi informerar om vad som hänt under hösten, hur läget ser ut just nu och hur framtiden ser ut. Vi ser gärna att ni dryftar tankar och idéer ni har om klubben.

 

Några andra datum framöver att hålla koll på:

30/11 - sista dagen att säga upp sin ridskoleplats om man inte tänkt fortsätta rida vt-19.

v 51 - sista ridtillfället för terminen, förutom lördagsgrupperna som har sin sista lektion 15/12.

v 2 - vårterminen börjar.

Bingolottos julkalender

2018-11-15

Efter den torra sommaren är priserna på hö betydligt högre än vad vi räknat med i vår budget. För att få in lite extra pengar till klubben så beslöts därför i tisdags att vi ska sälja Bingolottos julkalender. Alla ridande elever kommer att få minst 4 st var att sälja. Har man möjlighet att sälja fler så säger man till vid utlämnandet. Är man flera ridande i samma familj får man minst 4 st julkalendrar. Julkalendern kostar 100 kr och 50 kr går till föreningen. Hur bra är inte det! 

 

Utdelning av kalendrarna sker i samband med ridlektionerna med början på lördag 17/11. Hela v47 kommer någon ansvarig att vara på plats i stallet ca kl. 17-19.30 för utdelning. Vill man hämta sina kalendrar vid annat tillfälle än sin ridlektion går det bra.

Kalendrarna går att sälja hela vägen fram till julafton.

Lycka till med försäljningen!

Handikappridning

2018-07-17

Uddevalla Ridklubb startar nu upp sin handikappridning igen. Vi kan erbjuda ridning på vardagar från och med v.34. Måndag-Torsdag kan vi erbjuda ridning från 11.30-16.00 och på Fredagar 10.00-19.00.

En lektion är 45 minuter lång och priset per lektion ligger på 225 kr. Vi har snälla och stabila hästar, instruktör samt vid behov finns även en handikappramp för på- och avstigning. Vi erbjuder både lektioner på ridbanan och uteritter ut i skog och mark. Vi anpassar oss efter era behov. Läs mer genom att klicka här!

Avstängd medlem

2018-06-09

Idag har vi tyvärr varit tvugna att meddela en person att denne inte har fortsatt förtroende att vara kvar på klubben. Personen har vid upprepade tillfällen brutit mot klubbens stadgar och med detta så har det inkommit klagomål från er medlemmar. För att anläggningen ska vara en plats för alla och där ingen ska känna sig kränkt så har styrelsen varit tvungen att agera. Vi kommer att ta upp detta mer i detalj om vad som hänt på nästa medlemsmöte och har ni några frågor innan dess så är ni välkomna att skicka in dom till oss. Ni kommer bland annat få reda på exakt vilka grunder vi tog beslutet på då det är ni som är föreningen och vi i styrelsen är av er valda för att se till att alla trivs och att hjälpa föreningen framåt. Är det någon som känner sig felaktigt behandlad så är det av yttersta vikt att ni meddelar detta till oss så att vi kan vidta åtgärder.

Medlemsmöte 17 juni

2018-06-08

Nu är det dags för nästa medlemsmöte! Detta infaller 17/6-18 klockan 15:00 på Uddevalla ridklubb. Vi kommer att behandla frågor såsom ungdomssektionen, sommarhäst, helghäst  samt planera in arbetsdagar mm.  Välkomna!


Ny hemsida

2018-05-26

Uddevalla ridklubb har fått en ny hemsida! Sidan är under konstruktion och all information kanske inte finns tillgänglig. Vid eventuella frågor så går det bra att använda kontaktformuläret eller ringa till anläggningsansvarige. Numret återfinns längst ned på sidan.