Ridhuset

INFORMATION OM VÅRT RIDHUS

Vårt ridhus byggdes 2014 och själva ridbanan håller måtten 20x40 meter. Underlaget består av sand och pinnflis. Byggnaden är anpassad för personer med funktionsvariationer och har en rullstolsramp för att underlätta uppsittning på hästryggen.

HYRA RIDHUSET

För att återkommande/regelbundet få rida på anläggningen, i ridhuset och paddocken, krävs ett anläggningskort och för att kunna skaffa ett anläggningskort måste man vara medlem.

Medlemsavgift:

Junior 460 kr

Senior 510 kr

Priser anläggningskort:

Årskort enskild 1500 kr (en häst olika ryttare eller samma ryttare men olika hästar)

Årskort familj 2200 kr (för familj med flera hästar och ryttare)

Halvårskort enskild 900 kr

Halvårskort familj 1500 kr

Månadskort enskild 400 kr

Månadskort familj 650 kr

För inackorderingar ingår anläggningskort.

När du löst något av dessa kort har du tillgång till ridhuset och paddocken alla dagar inom perioden frånsett de tider som de används till ridskolans verksamhet eller är bokat för andra arrangerade träningar/evenemang.

Fasta uppbokade tider:

Måndagar 17:00 – 20:30

Tisdagar 17:00 – 20:45

Onsdagar 17:00 – 20:30

Torsdagar 17:00 – 20:45

Fredagar 15:00 – 18:45

Av ridklubben arrangerad träning:

För medlem 70 kr

För icke medlem 85 kr

Hyra av ridhuset ENSTAKA tillfällen per timme:

Medlem utan anläggningskort 70 kr/ekipage

Icke medlem vid enstaka tillfällen utan tränare 100 kr/ekipage

Hyra ridhuset med egen tränare 300 kr/ekipage upp till 3 st, därefter

100 kr/ekipage

Hyra sker endast enligt överrenskommelse med styrelsen via mail.

Viktigt att läsa ridhusreglerna innan!

Avgifterna betalas in lättast via swish 1235601661 eller till vårat

Bankgiro 5659-8782. Skriv tydligt från vem och vad betalningen gäller.

RIDHUSREGLER

ALLA använder självklart hjälm!

Vi knackar och stämmer av att det är ok att öppna innan vi går in i ridhuset!

Vi mockar ut efter vår häst både i ridhuset och utanför!

Var rädd om material, så som hinderstöd, bommar etc, som lånas samt plocka bort allt efter användning. Vi lämnar inte kvar skräp eller andra saker!

Longering och tömkörning är inte tillåtet vid fler än två ekipage i ridhuset. Det andra ekipaget skall ge sitt samtycke. Kommer det fler som vill rida får longering etc avbrytas. Det skall krattas efteråt om det blivit stora gropar eller spår.

Lössläpp sker endast under uppsikt. Det skall krattas efteråt om det blivit stora gropar eller spår. Kommer det någon för att rida får man fånga in hästen och avbryta.

Löshoppning sker endast på tider anordnade av klubben eller enligt överrenskommelse med styrelsen.

Bokning gör man om man ska göra något som kan verka störande för andra. Ridhuset kommer inte vara helt stängt men den bokade aktiviteten har företräde.

Bokningar sker endast enligt överrenskommelse med styrelsen via mail.